Despre “anvelopele de iarnă” nu s-a discutat ani de-a rândul. Oamenii se întrebau cât de utile sunt anvelopele de iarnă. Oferta actuală de anvelope de iarnă de la Cauciucuri Second Hand răspunde într-un mod convingător acestor întrebări şi elimină orice prejudecăţi legate de acestea

Anvelopele de iarnă în România

Cifrele de afaceri aflate în continuă creştere arată că tot mai mulţi români optează pentru anvelope de iarnă. Mai ales în ultimii ani, vânzările de anvelope de iarnă au cunoscut o puternică creştere. Nu există nici o îndoială în privinţa faptului că în România anvelopele de iarnă nu reprezintă un lux, ci o necesitate. Anvelopele de iarnă sunt făcute pentru condiţiile atmosferice specifice pentru lunile de toamnă şi de iarnă, caracterizate prin temperaturi scăzute şi precipitaţii abundente.

Toamna, aversele violente şi frunzele care cad din copaci fac drumurile umede şi periculoase. Cauza principală a accidentelor din ultimele luni ale anului este proasta pregătire pentru condiţiile atmosferice de acest tip. Datorită noilor tehnologii şi materiilor prime, anvelopele de iarnă se potrivesc foarte bine nu numai condiţiilor de iarnă în regiuni cu zăpadă abundentă, dar de asemenea condiţiilor atmosferice normale din România. Ca urmare unul dintre principalele avantaje rezidă nu numai în performanţele net mai bune pe timp de ploaie, dar mai ales în proprietăţile de rulare îmbunătăţite şi într-o siguranţă mai mare în condiţii de temperaturi scăzute. Pe lângă asta, diminuarea riscurilor de a suferi pagube şi a scutirilor de taxe vă permit să faceţi economii importante. În plus, durata de viaţă a anvelopelor de vară se dublează permiţând să menţineţi cheltuielile per kilometru la un nivel aproape identic, ceea ce constituie un avantaj ce nu trebuie să fie neglijat..

Cand trebuie sa montam anvelopele de iarna?

Atunci când temperaturile scad sub şapte grade Celsius, performanţele anvelopelor de iarnă devin şi mai bune. Cauciucul din anvelopele de vară se întăreşte şi pierde astfel o mare parte din calităţi, cum ar fi aderenţa şi confortul. Anvelopele de iarnă în schimb îşi păstrează elasticitatea şi flexibilitatea datorită compoziţiei speciale a cauciucului şi structurii specifice a profilului. Anvelopele de iarnă oferă o siguranţă activă.

Mai bun decât profilul unei anvelope de vară, profilul unei anvelope de iarnă este mai eficient în evacuarea apei, a zăpezii şi a mizeriei. Acesta permite anvelopei de iarnă să ofere o aderenţă mai bună la carosabilul ud, îngheţat şi înzăpezit. Datorită aderenţei îmbunătăţite, distanţa de frânare se micşorează şi vehiculul devine mai uşor de condus. Anvelopa de iarnă îmbunătăţeşte ţinuta la drum, măreşte confortul şi reduce riscul de acvaplanare. Este deci recomandat să vă pregătiţi maşina pentru iarnă încă de la începutul lunii octombrie. Anvelopele joacă un rol principal în această privinţă: ele constituie singura legătură între vehiculul dumneavoastră şi carosabil.

Adâncimea profilului

Dacă maşina dumneavoastră este echipată cu anvelope de vară şi sunteţi sigur că nu rulaţi fracvent pe temperaturi mai scăzute de 7ºC, trebuie să verificaţi adâncimea profilului. Această adâncime va fi suficientă la evacuarea apei, deoarece iarna drumurile sunt mult mai umezite decât vara.

Verificaţi presiunea anvelopelor şi adâncimea profilului. Cauciucuri Second Hand vă recomandă ca iarna adâncimea minimă a profilului anvelopelor să fie de trei-patru milimetri. Fiţi atent, astfel încât să puteţi reacţiona în timp şi fără mişcări bruşte atunci când carosabilul este ud, înzăpezit sau îngheţat. Concentraţi-vă atenţia asupra circulaţiei şi asupra stării drumului. Nu faceţi mişcări bruşte, evitaţi să acceleraţi brusc, să frânaţi brusc şi desigur să conduceţi cu viteză exagerată.

Pentru profilul anvelopelor legislaţia prevede că acestea trebuie să aibă o adâncime minimă de 1,6 mm. Cauciucuri Second Hand vă recomandă să utilizaţi anvelope cu o adâncime a profilului de minimum 2 mm în condiţii atmosferice normale. O adâncime de trei până la patru milimetri este un munimum necesar pentru ca anvelopele să aibă o bună aderenţă pe timp de iarnă.

Vremea si carosabilul

Iarna este foarte important să urmăriţi informaţiile meteorologice. Câteodată se întâmplă ca vremea să se strice pe o distanţă de câtiva kilometri şi într-un interval de câteva minute. În acest mod, ştiţi la ce anume trebuie să fiţi atent şi învăţaţi să estimaţi aderenţa pe care o veţi avea pe un anumit carosabil.

- Pe timp umed cu temperaturi sub zero grade, carosabilul se va prezenta într-un mod similar: va fi ud, dar nu şi îngheţat. Carosabilul va fi ALUNECOS.
- Pe timp constant umed cu temperaturi în jur de zero grade, drumul va fi de asemenea similar: va fi ud şi poate fi îngheţat pe alocuri. Carosabilul va fi FOARTE ALUNECOS.
- Pe timp uscat, dar foarte rece cu temperaturi sub zero grade, carosabilul poate fi uscat cu băltoace îngheţate pe alocuri. Carosabilul pare sigur, însă în realitate acest lucru poate să fie FOARTE ÎNŞELĂTOR.
-Ninsoarea determină în general un carosabil FOARTE ALUNECOS, chiar dacă nu s-a aşternut pe carosabil.

Reţineţi următoarele principii:
- Un carosabil ud este de două ori mai alunecos decât unul uscat.
- Un carosabil înzăpezit este de două ori mai alunecos decât unul ud.
- Un carosabil îngheţat este de două ori mai alunecos decât unul înzăpezit

Presiunea anvelopelor de iarna

Majoritatea daunelor suferite de anvelope sunt cauzate de o presiune inadecvată. Presiunea anvelopelor prescrisă de constructorul autoturismului figurează în manualul maşinii şi/sau de exemplu pe faţa interioară a accesului la rezervorul de carburant. Această valoare depinde totuşi de sarcină şi de condiţiile de utilizare.

Verificaţi presiunea anvelopelor la o temperatură medie de +20ºC şi observaţi presiunea recomandată de constructor; anvelopele dumneavoastră vă vor fi recunoscătoare. În timpul verificării anvelopelor, acestea trebuie să fie reci. Asta înseamnă ca maşina să fi fost oprită de o oră sau să nu fi făcut decât trasee scurte (2-3 kilometri cel mult, la viteză mică). O creştere a presiunii în anvelope în timpul deplasărilor e cu totul normală şi nu poate fi corectată. Dacă presiunea e prea mică, anvelopa va începe să se mişte, astfel că temperatura va urca şi anvelopa va risca să fie deteriorată.

Presiunea anvelopelor de pe aceeaşi osie va fi întotdeauna identică, dar ea poate varia între osia din faţă şi cea din spate. În mod normal, presiunea anvelopelor trebuie verificată la fiecare patru săptămâni; în cazul creşterii sarcinii, de exemplu pentru o călătorie lungă (viteze mari, sarcină mare), este nevoie de o verificare suplimentară. Nu uitaţi să controlaţi de asemenea roţile de rezervă. O presiune slabă compromite serios stabilitatea maşinii dumneavoastră în viraje şi în linie dreaptă.

Capacele supapelor vor fi bine strânse pentru a proteja supapele de praf şi mizerie şi pentru a evita scurgerile. Capacele de supape deteriorate vor fi imediat înlocuite. Diferenţele mari de presiune între două verificări sunt semne de deteriorări care trebuie să fie controlate şi reparate de un profesionist.

Nu există nici un motiv să creştem presiunea anvelopelor de iarnă.

Iarna, valoarea măsurată a presiunii va fi mai scăzută datorită restrângerii aerului sub efectul frigului. Pentru fiecare tranşă de diminuare a temperaturii de 10ºC, valoarea presiunii va scădea cu aproximativ 0,1 bar. Asta nu înseamnă că anvelopa va avea instantaneu o presiune mult prea mică.
O anvelopă care la o temperatură de 20ºC a fost umflată la o presiune de 2,0 bari, va arăta pe manometru o presiune de 1,9 bari dacă temperatura scade la 10ºC.